Je bent pas telefonisch bereikbaar als de telefoon wordt opgenomen – door een mens
Tip 1: Een mens betekent ‘bereikbaar’
Je bent pas bereikbaar als de telefoon wordt opgenomen – door een mens. Het liefst ben je die mens natuurlijk zélf. Maar als jij het niet telefonisch bereikbaar kunt zijn, dat moet het een andere mens zijn. Geen antwoordapparaat dus. Wil je telefonisch optimaal bereikbaar zijn? Zorg er dan voor dat iemand anders je telefoon opneemt en de beller te woord staat.
Tip 2: Geen boodschap aan ‘geen boodschap’!
En als iemand anders jouw telefoon opneemt en netjes vertelt dat jij even afwezig bent, dan zal de beller heus niet zomaar de hoorn op de haak gooien. En dus heeft jouw vervanger de gelegenheid om te vragen wie hij of zij aan de telefoon heeft en welke boodschap de beller voor je heeft. Zorg er via jouw vervanger voor dat je zoveel mogelijk informatie krijgt over wie de beller was en waar deze voor belde. Dan kun je het telefoontje optimaal opvolgen.
Tip 3: Presentatie is alles
Iemand die namens jou de telefoon opneemt, vertegenwoordigt jou op dat moment. Hoe deze vervanger zich presenteert, straalt dus op jou en je bedrijf af. Let er vooral op dat die uitstraling positief is. Bij telefonische bereikbaarheid is presentatie álles.
Tip 4: Laat je service doorgaan
Vragen veel bellers om een informatieflyer of een prijslijst? We moeten het eerste antwoordapparaat nog tegenkomen die dat kan opsturen! Iemand die namens jou de telefoon opneem, kan dat wél. Zo kan jouw service gewoon doorgaan als je telefonisch even niet bereikbaar bent.
Tip 5: Bel via de cloud
Laat je telecommunicatie via de cloud verlopen en bespaar tot honderden euro’s per maand! Als je via de cloud belt, dan beschik je over een software-telefooncentrale die nog méér kan dan een gewone centrale. Dus is cloud bellen niet alleen goedkoper, maar ook nog veel flexibeler. Tot slot is het nog veiliger ook!
Vrijblijvend advies aanvragen
Vraag via het formulier vrijblijvend advies op maat aan.
Blog
Bekijk hier alle nieuwtjes en tips hoe u uw
telefonische bereikbaarhied kunt verbeteren.
Bekijk hier alle nieuwtjes en tips hoe u uw telefonische bereikbaarhied kunt verbeteren.
Je bent pas bereikbaar als de telefoon wordt opgenomen – door een mens. Het liefst ben je dat mens natuurlijk zélf.
Lees verderEven voorstellen: Virtual Balie en Trends ICT. Al jaren lang staan wij bekend om onze topservice
Lees verderAch, die goeie ouwe tijd toen de telefoon nog een snoer had... nu heeft iedereen altijd zijn of haar telefoon bij zich.
Lees verderWat onze klanten zeggen
Meer dan honderd klanten gingen u voor
Terugbelverzoek
Ja, ik wil mijn telefonische bereikbaarheid vrijblijvend verbeteren!